Sorte nudler med broccoli, edamamebønner & peanutbutter sauce ( V + GF )



Så er der gang i peanutbutteren igen! - Jeg sagde jo at jeg er vild med peanutbutter - gjorde jeg ikke?
Denne gang som sauce, til den smukkeste asiatiske ret med sorte nudler og frisk vandmelon.


Denne ret er inspireret fra kogebogen Køkkenterapi som den søde og dygtige Anne-Sophie Lahme står bag og som jeg er så heldig at kende.

Køkkenterapi beskriver præcis den følelse jeg også får, når jeg står i mit køkken og snitter og hakker.
Det er for mig den rene terapi, men ikke alle har det sådan når det kommer til madlavning og bare det at skulle finde på hvad der skal spises, kan få en til at lade være med at lave mad. Den udfordring kommer Anne-Sophie til livs med sine lækre og enkle retter, som alle kan laves i en fart på de travle hverdage. Men smag og kvalitet er der ikke gået kompromis med og min kærlig fald hurtigt på denne smukke ret.

Jeg har holdt mig meget til opskriften i bogen - men jeg kunne altså ikke lade være med at tilføje peanutbuttersaucen, fordi jeg mener; peanutbutter .....




Sorte nudler med broccoli, edamamebønner & peanutbutter sauce:
Opskrift fra Køkkenterapi af Anne-Sophie Lahme
- 2 personer

100 g blackbean pasta, andre typer nudler eller pasta kan også bruges
1 broccoli, i små buketter
1 squash, i stimler
100 g edamamebønner, afbælgede og optøede
2-3 spsk tamari
1 fed hvidløg, fint revet
Sushi ingefær efter smag
Sesamolie til stegning

2 spsk. ristede sesamfrø
2 spsk. nori tang i strimler ( kan undlades )
2 skiver vandmelon, i små tern

Peanutbutter sauce

FREMGANGSMÅDE:

Kog nudlerne/pastaen efter anvisning på pakken.

Varm en pande op til medium varme, tilsæt sesamolie og steg broccolien heri i 4-5 min. Tilsæt hvidløg og steg yderligere 1 min. Tilsæt squash, edamamebønner, kogte nudler/pasta og tamari.
Vend det godt rundt og lad det stege et par minutter og fordel det herefter i 2 skåle.

Pynt med sesamfrø, vandmelon, sushiingefær og nori tang og server peanutbutter saucen til.




FOTO & STYLING: Maria - Vanløse Blues
OPSKRIFT: Inspireret fra Køkkenterapi af Anne-Sophie Lahme
GEAR & GREJ: -
REGI: -

Etiketter: , , , ,