PICNIC - sommersalat & sandwich



// Indeholder reklame //

En picnickurv fyldt med lækkerier er det perfekte omdrejningspunkt til komme ud og nyde det gode vejr.
Så pak en picnickurv, hop på cyklen, kør ud i naturen og tag en pause fra hverdagen med en lille get away i den danske natur!




Først og fremmest, HEJ! Det er godt nok længe side jeg sidst har været forbi bloggen. Det har slet, slet ikke været meningen og på ingen måde intentionen at der skulle gå SÅ længe altså ...
Hvis du følger med på enten instagram, snapchat eller facebook, så ved du allerede at årsagen skyldes at jeg har været travlt beskæftiget med billede delen til min næste kogebog Velsmagende Vegansk & Vegetarisk.

Men nu er jeg tilbage og kommer igen til at dele opskrifter herinde som jeg plejer - og hvor har jeg dog savnet det!

At lave kogebog er på en og samme tid helt fantastisk og helt igennem udmattende hårdt. I 2 uger stod jeg i køkkenet fra noget der ligner fra 7 morgen til 19 aften .... 
Linn og jeg har taget alle billeder og lavet alt maden hjemme i min lille lejlighed, stuen var lavet om til fotostudie og derfor ikke bruges på almindeligvis.

Så en aften midt i processen, hvor solen stadig skinnede da oprydningen var overstået, pakkede Alma og jeg en picnickurv med lækre sager, hoppede på cyklerne og tog til engen nød vores aftensmad i naturen istedet for hjemme i rodet - bedste idé nogensinde! 


Når jeg køber brød kigger jeg altid efter fuldkornsbrød med et højt fiberindhold. 
Når man vælger brød med fuldkorn, får man et brød, der mætter godt og indeholder nærringstoffer. Fuldkorn og fiber er samtidig en vigtig faktor for en god fordøjelsen og hjælper med at holde maven i gang. Og en god fordøjelse er så vigtig for vores helbred og velbefindende i vores egen krop.

Chiabollerne er blevet favoritbollerne her hjemme, de smager skønt og så indeholder de netop masser af fuldkorn og er nøglehuls- og fuldkornsmærket.

Vi fyldte vores picnickurv med:

Chiaboller fra Levebrød, smurt med pesto, fyldt med rucola og ærtefrikadeller,
Sommersalat på glas - find opskriften nedenfor.
Friske ærter og sommer søde kirsebær
Flasker med flotte sugerør fyldt med mynte/lime vand.

Derudover er det også vigtigt at huske:

Et tæppe at sidde på
Servietter
Pose til affald
Et spil eller en god bog

Du kan finde mere inspiration på Schulstad.dk



SOMMER QUINOASALAT MED MELON & BÆR
- 4 personer

2 dl quinoa
4 dl vand

125 g blåbær
250 g jordbær, i tern
1/4 vandmelon, i tern
4 spsk. frisk estragon, fint hakket
200 g ærter, fra frost optøet
100 g rucola, skyllet og slynget

Dressing:

Saften fra 1 lime
1 spsk. olivenolie
salt og peber

FREMGANGSMÅDE:

Skyl qoinoaen grundigt og kog den i vandet i ca. 15 min eller til vandet er væk.
Vend i quinoaen med en gaffel for at løsne dem og gøre dem fluffy.

Pisk alle ingredienser til dressingen sammen og smag dem til.

Vend quinoaen sammen med dressingen, estargon, bær melon og ærter.
Anret det i 4 glas og top med rucola - på den måde klasker den ikke sammen og bliver kedelig at spise.



FOTO & STYLING: Maria - Vanløse Blues
OPSKRIFTER: Maria - Vanløse Blues
GEAR & GREJ: -
REGI: -

Etiketter: , , , ,