SOMMER COCKTAIL: Frozen Pina Colada



// ANNONCE //
I takt med de stigende varme grader, stiger lysten til kølige drikke også.
Og på sådan en fredag som denne, hvor solen igen skinner fra en skyfri himmel og hvor vi tilmed har en ekstra lang weekend forude, så må der vist godt lige kommet et twist alkohol i den kold drink, har jeg ikke ret?



Sidste fredag havde jeg gang i hjemmebryggeriet og lavede 2 forskellige hjemmelavede snapse varianter med basis snapsen fra Aalborg Akvavit og idag vil jeg dele opskriften på en Frozen Pina Colada hvor jeg bruger min kokos-lime snaps. 

Jeg er ret vild med kokos-lime-mynte-ananas blandingen som en Pina Colada jo består af.
Istedet for isterninger og ananasjuice har jeg brugt frossen ananas - den giver en kold og cremet drink. Så dejlig kølende og forfriskende på en varm sommerdag.

Så skål og god weekend!





FROZEN PINA COLADA:
2 glas

6 cl  kokos-mynte-lime snaps
3 dl frossen ananas
3 dl kokosmælk
1 spsk. lime saft

Mynte og evt. limebåde til pynt.



FREMGANGSMÅDE:

Kom alle ingredienser i en blender og blend det helt jævnt og cremet.
Hæld drinken i 2 glas og pynt med mynte, lime og server den med sugerør!

Find mere inspiration til din hjemmelavede snaps her: AALBORG AKVAVIT



FOTO & STYLING: Maria - Vanløse Blues
OPSKRIFTER: Maria - Vanløse Blues
GEAR & GREJ: Wilfa Raw Fuel blender
REGI: -

Etiketter: ,