Salatwraps med grillede asparges & jordbærsalsa ( V + GF )


Mere sol, mere sommer og flere danske asparges!
Denne gang af den grillede salgs ...
- serveret i salatwraps, som en smuk og lækker forret med en frisk jordbær salsa til.




Jeg er hånden på hjertet ikke den store grillmester, jeg har ellers sådan en fin og fancy gasgrill stående, men det virker for mig lidt fjollet, at tænde op for den, når jeg kun skal lave mad til Alma og jeg selv.

Men jeg kan virkelig godt lide den grillede smag som maden får, derfor hiver jeg tit min smukke grillpande frem. Den giver både fine grillstriber og smagen af grill, jep den er god nok. Hvordan i alverden det kan lade sig gøre, dét ved jeg ikke - men det gør den altså!

Så et godt tip til hvis du ikke har en grill eller også bare syntes det er fjollet at tænd den op, for et bundt asparges, så tænd op under grillpanden istedet - det bliver næsten lige så godt. Og grunden til jeg skriver næsten, er jo fordi, der et eller andet helt særligt ved den stemningen det giver når manden tilberedes og spises uden for. Men hey! - der er jo ingen, der siger at denne sommerlige salatwrap ikke kan spises udenfor vel?



KOKKE TIP: På Zwillings facebook side kører der en konkurrence hvor du kan vinde super gode kokkeknive, hop over og deltag i konkurrencen der - men du skal altså være lyn hurtig, konkurrencen slutter nemlig allerede imorgen!

DELTAG I KONKURRENCEN HER: VIND KOKKEKNIVE FRA ZWILLING


SALATWRAPS MED GRILLEDE ASPSRGES:
- forret til 4 personer

1 bundt asparges
1 hjertesalat
2 dl kogt quinoa
1 dl. ristede hasselnødder, groft hakkede
olivenolie
salt og peber

Grov sennepsdressing til servering.

FREMGANGSMÅDE:

Varm grillpande op til høj varme.

Knæk de trævlede ender af aspargesene og kasser dem.
Skyl aspargesene og dup dem tørre. Vend dem med olivenolie og salt og gril dem på grillpanden i 5-7 min, vend dem et par gange under vejs.

Del hjertesalaten i blade, skyl og slyng den grundigt og fordel bladene på et fad.
Skær de grillede asparges i mundrette bidder og for del dem på salat bladede. Top med kogt quinoa, jorbærsalsa, ristede og hakkede hasselnødder og senneps vinaigrette.



JORDBÆRSALSA:

150 g jordbær, i små tern
1 rødløg, fint hakket
1 spsk. citronsaft
2 spsk. fint hakkede frisk krydderurt fx. mynte, basilikum, perille eller koriander
2 tsk. olivenolie eller hasselnøddeolie
salt og peber

FREMGANGSMÅDE:

Vend alle ingredienserne sammen og smg til med salt og peber.


Vil du gerne have flere forårsfriske opskrifter?

Så snup et eksemplar af Hjernemad e-boge, den indeholder 25 uimodståelige opskrifter fordelt på morgenmad, frokost, aftensmad, snaks og søde sager.

Du kan for kun 39 kr købe den lige her: HJERNEMAD



FOTO & STYLING: Maria - Vanløse Blues
OPSKRIFT: Maria - Vanløse Blues
GEAR & GREJ: Zwilling grill pande
REGI: Zwilling bestik

Etiketter: , , ,