MIG & MIN MAD: Vafler med rødbedehummus



Du har garanteret allerede opdaget, at jeg er ret så vild med vafler, ikke?
Og hvis du har fulgt med på bloggen længe, så ved du helt sikker også, at sådan nogle vafler - de kan være alt andet end søde.




Disse vafler er lavet af kikærtemel, altså tørre kikærter, der er kværnet til mel.
Det er simpelthen et musthave i det veganske og vegetariske køkken, fordi dets anvendelses muligheder er uendelige, både i det søde og salte køkken.

Desværre er det ikke ret mange supermarkeder, der har det stående på hylderne. Jeg ville virkelig ønske der var. Man kan være heldig at finde det i nogle yderst velassorterede Super Brugsen. Ellers må man en tur i helsekosten, den etniske købmand, eller simpelthen lave det selv, ved at blende de tørre kikærter i en kraftig blender til det bliver til mel. Og tørre kikærter dem kan du få alle steder ...




Udover at det selvfølgelig smager møg hamrede godt, så er disse vafler utrolig nemme at lave. De kræver få ingredienser og bliver lavet på ingen tid. Men wow effekten er stor, når man hiver en sprød og duftende vaffel ud af vaffeljernet.

Vaflerne kan du bruge som en hurtig aftensmadsløsning eller du kan servere dem som forret for weekendens middagsgæster.
Prøv fx. at dele vaflerne i små hjerter og anrette dem som små kanapeer - jeg garanterer, der vil ikke være et øje tørt...!

Du kan se mig lave vaflerne og hummusen i videoen nedenfor.

- Har du set alle mine øvrige videoer?

Husk at du kan subscribe på kanalen, så går du ikke glip af nye videoer.
Det gør du via linket her: Subscribe til Mig & Min Mad



VEGAN DISCLAMER: I videonen serverer jeg vaflerne med stegt hallouimi, det er selvfølgelig ikke vegansk!

I stedet kan du fx. bruge stegt tofu eller gøre som jeg har gjort her og stege nogle kikærter i lidt krydderier og drysse dem ovenpå  - det giver vaflerne et ekstra krydret bid .... haps  !!


Opskriften!
På de lækre vafler og rødbede hummus....

Dem vil du gerne have ikke?

Dem finder du lige her: Vafler med rødbede hummus



Psssst .....

Har du set min nye E-bog Hjernemad?
Det er en bog med 25 lækre og hjerneboostende opskrifter 
- du kan læse mere om bogen og købe dit eksemplar her: HJERNEMAD

...... og psssstt - den koster kun 39 kr!



FOTO & STYLING: Maria - Vanløse Blues
OPSKRIFTER: Maria - Vanløse Blues
GEAR & GREJ: Tefal snack collection vaffeljern / Magimix Foodprocessor
REGI: Broste

Etiketter: , , , , , , , ,