FORÅRSPASTA: Bønnepasta med asparges, ærter & cashewcreme ( V+ GF )



Cremet, lækker, fyldig og mættende pasta med forårs friske råvarer.
Asparges, ærter og dild er grønne som foråret og smager friskt og lækkert.




I retten her, har jeg brugt bønnepasta lavet af mungbønner, den og mange andre versioner kan findes på hylderne i de fleste super markedet efterhånden. 
Jeg er ret vild med alle de forskellige bønnepastaer der er kommet og har efterhånden prøvet de fleste.  Jeg syntes de alle sammen smager skønt, faktisk ret meget som almindeligt pasta, så jeg har også haft stor succes med at servere det for Alma. 

Det, der er godt ved bønnepastaen, udover selvfølgelig den gode smag, er at istedet for at være fyldt med hurtige kulhydrater, så bidrager den med mættende fibre og proteiner.
Men altså, du bruger bare den pasta du syntes bedst om.
Det vigtigste ved denne ret er de grønne asparges, ærter og dild.





BØNNEPASTA MED ASPARGES, ÆRTER & CASHEWCREME:
2 portioner

100 g bønnepasta
1 bundt asparges
2 dl. ærter, friske eller fra frost

1,5 dl. CASHEW CREME
Frisk dild

FREMGANGSMÅDE:

Kog bønnepastaen efter anvisning på pakken.

Knæk de trævlede ender af aspargesene og kasser dem.
Skyl aspargesene og skær dem i 3 cm. stykker.

Kom de frosne eller afbælgede ærter i en skål sammen med aspargesene og hæld pasta vandet over når det er færdig kogt. Lad det trække her i 2-3 min og hæld så vandet fra.


Vend pastaen med cashew creme, asparges og ærter. 
Anret det i 2 skåle og pynt med frisk dild.




Psssst .....

Har du set min nye E-bog Hjernemad?
Det er en bog med 25 lækre og hjerneboostende opskrifter.
- du kan læse mere om bogen og købe dit eksemplar her: HJERNEMAD

...... og psssstt - den koster kun 39 kr!



FOTO & STYLING: Maria - Vanløse Blues
OPSKRIFTER: Maria - Vanløse Blues for Costume
GEAR & GREJ: -
REGI:  Wonki Ware / Gense

Etiketter: , , , , , , , , , ,