PANDEKAGEDAG - skønne opskrifter på søde og salte pandekager


Glædelig pandekagedag!

Tirsdag efter fastelavn er det pandekagedag og hvilken bedre undskyldning finder man for at spise pandekager dagen lang?

Pandekager behøver ikke kun være den søde slags, de kan også være salte og fyldes med lækre sager som hummus, cashewsmørreost og masser af dejlige grøntsager.

Hvis jeg havde været ude i lidt bedre tid, så havde jeg tænkt mig at spise pandekager til samtlige måltider. Pandekager er jo bare skønne, både fordi de smagsmæssigt kan varieres i det uendelige, og det sammen kan fyldet.

Jeg kunne desværre ikke starte dagen med pandekager, alle de sunde grønne pandekager er nemlig allerede spist, men jeg har tænkt mig at veje op for det til frokost med en boghvedepandekage med hummus og til aftensmad har jeg tænkt mig at kaste mig over de indiske kikærtepandekager, det er nemlig alt for lang tid siden jeg har lavet dem.

Alle pandekagerne er glutenfrie, veganske og selvfølgelig møg lækre!
Hvilken en ville du vælge?



SUNDE GRØNNE PANDEKAGER



VEGANSK OMELET - Kikærtepandekager med grøntsagsfyld



BOGHVEDEPANDEKAGER med cahewsmørreost



BOGHVEDEPANDEKAGER med rødbedehummus



INDISKE KIKÆRTEPANDEKAGER med søde kartofler og raita



FOTO & STYLING: Maria - Vanløse Blues
OPSKRIFTER: Maria - Vanløse Blues
GEAR & GREJ: -
REGI: -

Etiketter: , , , , , , , ,