MEXICANSK SUPPE



Alt det gode fra det mexikanske køkken, kombineret i en skøn suppe med masser af bid.
Suppen er lidt til den stærke side, men det kan du selv skrue op eller ned for så den passer til dine smagsløg.

Igår havde jeg en lille smule tømmermænd.
Jeg havde lørdag aften inviteret 2 af de sødeste piger til middag og temaet for aftenen var masser af cava, og selv om aftenen forløb ganske roligt, så vågnede jeg alligevel op med en snært af tømmermænd og når jeg har tømmermænd, så vil jeg have spicy mad.

Derfor fyrede jeg til frokost op for denne spicy mexicanske suppe og det var lige hvad der skulle til for at slippe den sidste tåge af tømmermænd.

Du behøver nu altså slet ikke at have tømmermænd for at sætte pris på denne mexicanske suppe, den er også ganske dejlig på sådan en helt almindelig mandag, også er den tilmed også super hurtig at lave, og det er jo ikke nogen dårlig ting vel?



MEXICANSK SUPPE:
- 4 personer

1 rødløg, fint hakket
1 rød peberfrugt, i små tern
1 grøn peberfrugt, i små tern
2 fed hvidløg, fint revet

1 tsk. stødt spidskommen
2 tsk. oregano
1/4 tsk. cayennepeber ( 1/8 tsk. hvis den skal være mindre stærk )

1 liter grøntsagsbouillon
1 ds. hakkede tomater
1 ds. sorte bønner, drænet og skyllet ( kan erstattes af kidneybønner )
1 lille dåse majs
1 squash, i små tern

Kokosolie til stegning
Flagesalt og frisk kværnet peber

Frisk koriander, tomater, avokado og limesaft til servering

FREMGANGSMÅDE:

Varm en stor gryde op til medium varm, tilsæt kokosolie og steg løg og peberfrugter heri i 5 min.
Tilsæt hvidløg og krydderier og steg det med i 1 min.

Tilsæt hakkede tomater og grøntsagsbouillon og lad det simre i 10 min.
Tilsæt sorte bønner, majs og squash, rør det rundt og lad det simre i yderligere 5 min.

Imens suppen simrer, skæres ingredienserne til toppingen i mundrette bidder.

Smag suppen til med salt og peber.
Server suppen i skåle eller dybe tallerkner og top dem med tomater, avokado, koriander og limesaft.


FOTO & STYLING: Maria - Vanløse Blues
OPSKRIFT: Maria - Vanløse Blues
GEAR & GREJ: -
REGI: Gense

Etiketter: , , , , , ,