CHOKO-NOUGAT-KARAMEL CHIAGRØD


Morgenstund har dessert i mund - er det ikke sådan man siger?

Jo ikke? - og især på en lørdag.
Denne chiagrød smager af den syndigste dessert, men er fyldt med gode og sunde sager.

Choko-nougat-karamel - man skulle næsten tro jeg har blendet en chokoladebar sammen med chiafrøene, det ville sikkert også smage godt, eller.... det sunde vil ihvertfald være udelukket.
Men hvordan har jeg så kunne få denne chiagrød til at smage af syndig chokoladebar kun ved at bruge sunde ingredienser - det skal jeg fortælle dig.

Choko - Her har jeg brugt en raw kakao. En anden kakao vil sagtens kunne bruges, men i raw kakaoen er der utrolig mange antioxidanter og meget andet sund.

Nougat - chiafrøene bliver udblødt i hjemmelavet nougatmælk og toppet med ristede hasselnødder giver en helt fantastisk nougatsmag.

Karamel - kombinationen og lucumapulver fra helsekosten og dalder som ligger i blød sammen med chiafrøene giver en mild og sød karamelsmag.

Ovenpå en helt igennem crazy uge, på den gode måde forståes. Der har været propfyldt med spændende møder, udfordringer og opgaver, har jeg idag sovet længe og forkælet mig selv med en syndigt smagende morgenmad og et par gode kopper kaffe. Så er jeg ladet op og klar igen.





CHOKO-NOUGAT-KARAMEL CHIAGRØD
1 Portion

2 spsk chiafrø
2 dl nougatmælk alternativt mandelmælk
1-2 tsk lucumapulver
2-3 dadler
1 spsk kakao

Topping:

2 spsk hakkede ristede hasselnødder
1 spsk kakaonibs
1 håndfuld blåbær

FREMGANGSMÅDE:

Om aftenen røres chiafrø sammen med mandel- eller nougatmælk, dadler skåret i tern, lucumapulver og kakao. Stil grøden i køleskabet og lad det trække natten over.

Om morgenen blendes grøden jævn og cremet og toppes med ristede hasselnødder, kakaonibs og blåbær.



FOTO & STYLING: Maria / Vanløse Blues
OPSKRIFT: Maria / Vanløse Blues
REGI: Ment Sukkertøyskål

Etiketter: , , , , , , , , , , , ,