BBQ MAJS - når grillvejret udebliver...



Når grillvejret udebliver er det en fordel at have en god plan B, så det alligevel kan blive en god grillaften - omend den bliver indendørs i ly for regn og blæst....


Jeg har grillet sølle 2 gange i år -  2 gange!!!!
Og begge gange har ikke just været de varmeste fornøjelser. Jeg har møg frosset, men har ligesom gjort det fordi nu er det altså sommer og så bør der altså grilles.....

Og for at grille skal det næsten også være tørvejr og selv på dage hvor vejret faktisk har været sådan helt ok, så er der alligevel kommet en ordentlig regnskylle ligesom jeg skulle til at tænde op i grillen.

Sådan en dag var det fredag i forrige uge, vejrudsigten så virkelig lovende ud, så jeg havde inviteret min veninde Camilla til grillhygge i gården. Og bedst som Camilla ankom med tasken fuld af majskolber vi skulle grille, ja så åbnede himlen sig og regnen fossede ned!
Godt så, tid til plan B!

Majskolberne kom istedet en tur i oven, penslet med BBQ sauce og til slut, lige et par minutter på grillfunktionen. Resultatet blev simpelthen så godt, at jeg er nødt til at dele tippet med dig.

Så næste gang din grillaften bliver rykket indendørs pga en pludselig regnskylle, så prøv disse BBQ majs - de er smækre lækre gode!




BBQ majs:
- 4 stk

4 majskolber
1 dl BBQ sauce - jeg har brugt Hellmann´s Amarican BBQ sauce
Flagesalt

Fremgangsmåde:

Tænd ovnen på 200 grader
Flå yderblandene af majskolberne og skyl dem med vand. (jeg har kun bevaret bladene på for synets skyld)
Pensel majskolberne  med BBQ sauce.
Læg majskolberne på risten i den varme ovn og bag i dem i 10 min, skru nu ovnen op til fuld varme og grillfunktion og giv dem et par minutter, nu skal du holde øje med dem, for de kan hurtigt blive brændte og uspiselige.

Drys med flagesalt og server majskolberne, som tilbehør til sommerlige salater og alt slags kød, fisk og vegetar retter.




Foto & styling: Maria / Vanløse Blues
Opskrift: Maria / Vanløse Blues

Etiketter: , , , , , ,