Falafelsalat


Sprøde ovnbagte falafler anrettet på en frisk salat og serveret med den gode tahindressing.
Det er min ultimative ret på dage hvor jeg har travlt og ikke har tid til at stå længe i køkkenet.
Sådan en skål her tager mig ikke mere end 20 minutter at lave, fra start til jeg sidder ved bordet og spiser.

Hvordan kan lade så sig gøre, tænker du måske?

Jo ser du, falafler laver jeg altid en kæmpe portion af og fryser dem ned, så de lige er til at lune.
Tahindressingen laver jeg også altid en stor portion af, så den er næsten altid at finde i mit køleskab. Og med de 2 ting allerede klar, så er der kun tilbage at snitte grøntsagerne og det kan man passende gøre mens auberginerne bages og falaflerne lunes.

Idag babysitter jeg Stinnas blog imens hun er i Vietnam og lige som når man babysitter børn så skal man naturligvis servere dem deres livret - Stinna er nemlig vegetar, så jeg er sikker på hun vil sætte lige så stor pris på mine falafler som jeg selv gør.


Tag endelig et kig rundt på Stinnas blog mens du er derover - den er fyldt med en masse lækre opskrifter og skønne billeder.

Rigtig god fredag og rigtig god weekend!

Kig ind igen imorgen hvor jeg deler opskriften på en sund nutella med en overraskende ingrediens, og som er så god at man nemt kommer til at spise den med en ske direkte fra glasset - præcis som det skal være, ikke?

Opskrift links:

Falafelsalat 
Ovnbagte falafler
Tahindressing




Foto & styling: Maria Engbjerg / Vanløse Blues
Opskrift: Ovnbagte falafler - Vanløse Blues
Regi: Skåle fra Royal Copenhagen / Bestik fra Broste

Etiketter: , , , , , , , ,