Mangosalat med dild, radiser & edamammebønner



Mango og chili er en velkendt fantasisk kombination, og sammen med koriander forvandler det sig til et fantastisk tilbehør til især asiatiske retter. Men ikke alle deler den samme kærlighed til koriander, som jeg.
Så for at prøvede noget nyt, skiftede jeg idag koriander ud med dild, en fantastisk aromatisk og nordisk krydderurt. Og det smagte simpelthen bare så godt.
Det er bestemt ikke sidste gang jeg kombinerer mango, chili og dild.

Og i det hele taget bør jeg bare bruge mere dild, når jeg laver mad.



Mangosalat med dild, radiser og edamammebønner:
Tilbehør til 4

2 modne mango
1 bundt radiser
400 g edamammebønner
2 potter dild
1 bakke baby spinat
Saften fra 1 lime
1 fed hvidløg
1 grøn chili

Skyl og slyng spinaten og anret den på et fad.
Skær mangoen i tern og radiserne i tynde skiver. Kom det i en skål sammen med limesaft, fint hakket dild og hvidløg. Bland det godt sammen og smag til med salt.

Anret mangoblandingen oven på spinaten og drys med fint hakket grøn chili.

Server salaten som tilbehør til fisk, kylling eller som selvstændig ret, i sidste tilfælde rækker salaten kun til 2.





Foto & styling:
Opskrift: Maria / Vanløse Blues
Regi: Royal Copenhagen

Etiketter: , , , , , , , , ,