Kvadratisk, praktisk, GOD hjemmelavet hvid chokolade


Man skal aldrig undervurderer glæden ved hjemmelavet.
Båden glæden ved selv at have lavet det, men bestemt også glæden ved, at man med sikkerhed hved hvad der er i. Det er ihverfald noget som jeg sætter stor pris på. Og det var også med den passion at jeg kastede mig ud i dette projekt.

For efterhånden lang tid siden fik jeg tilsendt en pakke fra Yogalove.dk med lidt lækkerier i. Blandt andet cacaonibs som jeg gerne drysser på alt fra morgenmad til salater. Men også en bøtte cacaobutter. Se der var jeg altså lidt ude af min comfort zone. Jeg er ikke sikker på hvor godt cacaobutter og grøntsager spiller sammen, og så alligevel, eller er jeg bare lidt for meget ude på et sidespor her?

Nå men jeg skulle jo finde på noget at bruge cacaobutteren til og med den trofast ven; google -  fandt jeg naturligvis frem til at jeg skulle lave chokolade og den skulle være hvid! Alma er nemlig helt pjattet med hvis chokolade, så blev til et lille hyggeligt køkkenprojekt med et yderst lækkert resultat.



Hjemmelavet hvid chokolade med hindbær og ristede hasselnødder:
- 1 stor portion

240 g cacaobutter - svarende til 1 bøtte
80 g kokosolie uden smag
160 g sukrin melis eller alm. flormelis
100 g ristede hasselnødder - se link for fremgangsmåde
1 tsk vaniljepulver
2 spsk frysetørret hindbær

Ved svag varme smeltes cacaobutter og kokosolie til det er helt flydende og klart. Tilsæt alle øvrige ingredienser og rør det godt rundt.
Hæld massen i en form med bagepapir eller i små silikoneforme og til det på køl i min. 4 timer.

Skær chokoladen i mundrette størrelser og nyd en lækker og hjemmelavet hvis chokolade.
Chokoladen bør opbevares på køl, da den nem smelter.





Foto & styling: Maria Engbjerg / Vanløse Blues
Opskrift: inspireret fra Lowcarb.dk
Regi: Broste

Etiketter: , , , , , , , ,