Hjemmelavede glutenfrie nudler & KONKURRENCE



---

Konkurrencen er slut! Tusind tak til alle jer der har deltaget.

Den heldige vinder blev:

  1. Åh, sikke en lækker præmie!
    Når det skal gå stærkt herhjemme, laver jeg ofte en gang kylling i karry serveret med enten ris, blomkålsris eller salat. Det er en super lækker ret, hvor der er mulighed for at tilsætte de grøntsager, man har i køleskabet.. :-)
Tillykke Camilla, tjek din inbox, der ligger en mail fra mig i den.

---

Hverdagsmad i Restaurant Hjemmet.

Hjemmelavet soba nudler, altså nudler lavet af boghvedemel og derfor helt uden gluten.
Dem har vi spist utallige portioner af de sidste par uger.
Jeg har nemlig sagt ja til at teste den nye Pasta Maker fra Phillips - fordi jeg elsker når jeg kan lave mine råvarer selv, helt fra bunden, men også uden det bliver alt for tidskrævende og besværligt.
Og det kan denne maskine altså hjælpe dig med - den kan lave friske glutenfrie nudler eller frisk hjemmelavet pasta på kun 15 min ... Og det eneste du skal bruge er mel, vand og æg.
Det bliver altså ikke nemmere end det! Og hvor blæret er det lige at kunne lave sådan noget selv?

Du kan se Nadia fra Food Fanatic, demonstrere de mange muligheder maskinen byder på i action hjemme i Louisa Lorangs køkken i denne søde video:

Restaurant Hjemmet - Phillips Pasta Maker





Er hverdagsmad for dig bare noget der skal overståes så hurtigt som muligt og går du tit på kompromis med kvaliteten af maden af netop samme grund?

Det er sådan set lidt ærgeligt ikke?
Vi spiser langt de fleste måltider i hjemmet og derfor bør vi ligge mere vægt på råvarernes kvalitet.

Defor har du mulighed for at vinde din egen Phillips Pasta Maker

Sådan deltager du:

Læg en kommentar hvor du skriver hvilken hverdags ret der ofte kommer på bordet hjemme hos dig, når det skal være nemt og hurtigt, men stadig lækkert! HUSK mail adresse så jeg kan komme i kontakt med den heldige vinder.

Vinderen trækkes MANDAG D. 18. MAJ kl. 18








Hjemmelavede soba nudler:
- 300 g nudler

280 g boghvedemel
95 g væske ( 1 æg + vand )

Hæld melet i maskinen, vælg program 1. Læg låget på, og start maskinen.
Hæld langsomt væsken i og efter ca. 4 min begynder nudlerne at komme ud.
Skær nudlerne i den ønskede længde.

Bring imens en stor gryde vand, med rigeligt salt, i kog.

Når nudlerne er færdige i maskinen kommes de i gryden med kogende vand.
Kog dem i 1-2 min hæld vandet fra igennem en si, skyl dem med koldt vand og sæt dem til afdrypning.




Nudelsalat med squash, kål og sesam:
- tilbehør til 4 personer

1 portion hjemmelavede soba nudler
1 squash
1/2 spidskål
4 forårsløg
1 tsk ristet sesamolie
3 spsk tamari
1 spsk mirrin -  kan erstattes af lagereddike
1 spsk flydende honning

Skær kålen i tynde stimler, evt. på et mandolinjern. Skyl squashen og skær den juliennestrimler og hak forårsløgene fint.
Bland sesamolie, tamari, honning og eddike sammen og ved det sammen med sobanudlerne, grøntsagerne og de ristede sesamfrø.

Server nudelsalaten sammen med noget stegt kylling eller tilføj edamammebønner for et mere fyldigt måltid.


Foto & styling: Maria / Vanløse Blues
Opskrift: Fra kogebogen Foodfanatic Thai af Nadia Mathiasen
Regi: Kähler / Broste / Royal Copenhagen
Pasta Maker fra Phillips

// I samarbejde med Phillips //

Etiketter: , , , , , , , , , , , , ,