Sommer-couscous med asparges, jordbær & feta


Jeg tror Taverna har hørt mine beklagelser da jeg skrev om fedtede fetapakker i køleskabet.
De har ihvertfald langt om længe ændret på emballagen på den populære Domyati fetaost. Den kommer nu i en praktisk bøtte man nemt lige sætter låg på når man har taget den mængde ost man skal bruge til sin salat. Samtidig har Taverna også reduceret størrelsen så den nu er nemmere at komme igennem for den almindelige famile.

Jeg kan virklig rigtig godt lide Domyati osten, men gamle emballage og størrelse har tidligere afholdt mig for at købe den, men nu er den budt velkomme tilbage i mit køkken og dermed også i mine salater.

Den første salat blev til denne sommer-couscous, som jeg allerede nu ved kommer til at blive lavet rigtig mange gange henover sommeren, den er nemlig bare skøn!



// osten er modtaget i gave fra Taverna, holdningen er dog helt min egen //

Sommer-couscous med asparges, jordbær og feta:
- tilbehør til 4 eller efter appetit

1 blomkål
1 squash
1 potte dild
1 bundt asparges
250 g jordbær
50 g feta

2 spsk æblecidereddike
1 spsk olivenolie
Salt og peber




Fremgangsmåde:

Del blomkålen i buketter og riv den groft til couscous i en foodprocessor eller på et rivejern.
Kom blomkåls-couscousen i en skål og vend det med æblecidereddike, olivenolie, fint hakket dild, salt og peber.

Knæk den nederste trævlede ende af aspargesene  skyl dem og skær dem i små bidder.
Skyl jordbærene, skær toppen af og skær dem i kvarte.
Riv squashen groft og vend det med couscousen, asparges og jordbær.

Anret salaten i en skål og fordel smuldret feta henover.

Server salaten til alt slags kød eller fisk.




Foto & styling: Maria / Vanløse Blues
Opskrift: Maria / Vanløse Blues
Regi: Bloomingville



Etiketter: , , , , , , ,