Müslievaffel


Jeg eksperimenter med forskelige morgenmads typer lige for tiden.
Alma har overhovedet igen appetit om morgenen og hvis jeg ikke tryller lidt med maden, så ender det med at hun kommer i skole på tom mave og det har jeg bare slet ikke samvittighed til.
Hun kan jo ikke bare lige nuppe noget mad midt en time i skolen, hvis det er lige det sulten melder sig, hun er nødt til at vente til første frikvarter og der har hun typisk ikke tid til at spise, fordi der skal jo også leges i sådan et frikvarter. Jeg har ikke tal på hvor mange gange både 10'er mad og frokosten kommer næsten urørt tilbage fordi hun simpelthen ikke tager sig tiden til at spise. Derfor er det især vigtigt at hun får spist lidt godt hjemme fra og da lavede disse müslie vafler fejlede appetitten heldigvis ikke noget den morgen.

Det er faktisk super nemt at lave vafler, selv på en hverdags morgen.

Jeg kommer gerne alle ingredienserne til dejen i min mini hakker, blender det sammen deri. Så tænder jeg for vaffeljernet og imens det varmer når jeg lige at tørre håret og lægge make up'en og imens vaflerne steger i, kan jeg smøre madpakken og skærer bær til vaflerne. De passer jo sig så fint i vaffeljernet så man sagtens kan lave andet imens, hvilket bestemt er nødvendigt på en hverdag.

Vaffeljernet jeg bruger hedder Tefal snack collection og kan købes lige  H E R  affiliate )

Opskriften på de glutenfrie müslie vafler finder du over på Urtekram bloggen:

Glutenfrie müslie vafler

Perfekte til morgenmad på en mandag morgen!

Etiketter: , , , , , , , ,