Julens salater & grønne tilbehør


Her kommer en masse inspiration til salater og andet grønt tilbehør som vil passe godt til julemiddagen på onsdag.

I år skal vi holde jul hos min kære svigerfamilie, og første gang jeg skulle holde jul der og sagde til min svigermor at jeg ville tage en frisk rødkålssalat med, var begejstringen ikke specielt stor. Det var jo ikke traditionel julemad, men som årene er gået er den alligevel vokset på hende, fordi i år spurgte hun mig, tager du ikke den der rødkålssalat med? Og det er lige hvad jeg gør!

Og som jeg husker det så blev skålen med rødkålssalaten tømt det første år, men om det var mig, der tømte den, er ikke utænkeligt. Jeg var nemlig gravid med Alma på det tidspunkt og var noget plaget af kvalme, så friske ting var det eneste, der gled ned det år.



Hvidråkost med appelsin & ristede hasselnødder

Rødkålssalat med vaniliedressing

Waldorf salat

Rødbedesalat med lakrids

Grønkålssalat med hvidkål, æble & valnødder

Rødkålssalat med frisk mynte dressing

Bagte persillerødder med blåbirkes


Etiketter: , , , , , , , , , , , , , , ,