Lørdags luxus: Gryde lækkerier!


Til denne uges lørdags luxus skal vi have gang i gryderne!
- Vi skal nemlig lave varm chokolade, poppe popcorn på god gammeldags maner og måske også koge karamel.

Duften af ny poppede popcorn indbyeder til film hygge og varm chokolade er bare så dejlig at varme sig på, hvis man har været en tur ude i den kolde efterårsblæst.

Jeg har som barn spist svimlende mange popcorn. Jeg er nemlig barn af 80'erne og jeg var ikke så gammel før en microovn fik sin faste plads på køkkenbordet. Vi brugte den faktisk ikke til så meget andet end at poppe popcorn. Det gjorde vi tilgænglig også! Det var jo så nemt. Men tænk at have sådan et stort apparat stående til kun popcorn - når man lige så godt kan lave dem i en gryde.
Det er så meget sjoveret at poppe dem sådan. Lyden af majscornene, der bliver skudt rundt i gryden og laver skønne pling pling lyde! Det er da nostalgi ikke?

Kombinationen af salt og sødt er bare så god, derfor har planer om at koge karamel, som skal hældes over de poppede og saltede popcorn. Jeg har nemlig læst flere steder, at en dåse kondenseret mælk kan koges til karamel, se det skal da prøves. Har du erfaring med at koge karamel på den måde?

Jeg vil ikke komme med nogle opskrifter idag, jeg vil bare ønske dig en skøn lørdag og opfordre til
sofahygge med popcorn og varm chokolade!


Etiketter: , , , , , , , , ,