Rødbedesmoothie med hindbær & lakrids


Smoothies og greenies - det kan jeg rigtig godt lide at starte min morgen med.

Men længe har jeg ikke kunne lave en ordentlig, god og cremet smoothie, fordi jeg ikke har haft den rette maskine. Altså, drømmen er naturligvis en Vitamix, men indtil budgettet tillader sådan et køb, må jeg finde andre muligheder.
Mit køkken er ret småt og jeg kan derfor ikke have plads til alle de køkkenredskaber, som jeg syntes jeg har brug for. Derfor bliver jeg så glad, når jeg finder køkkenmaskiner, som kan opfylde flere funktioner. Sådan har jeg det med min nye stavblender:
Tefal Infiny Force en hidsig bandit på hele 700 watt og med 4 blade i stedet for 2 - det er altså noget der rykker! Jeg har allerede lavet en perfekt hummus med nye stavblender og nu har jeg altså fundet ud af, at den også kan lave perfekte cremede Smoothies! - jeg er glad!

Hindbær og lakrids er allerede en velkendt og fantastisk kombination og derfor var jeg ikke i tvivl om at det var netop de 2 smagsgivere, der skulle gøre denne rødbede smoothie helt fantastisk.

Når man bruger rå rødbeder, er der en tommelfinger regel og det et at den skal have noget syre tilsat for at den ikke skal smage af jord. Jeg har brugt lime, men citron eller appelsin vil også sagtens kunne bruges.

Rødbedesmoothie med hindbær og lakrids:
- 1 stort glas

1 stor rødbede
100 g frosne hindbær
Saft og skal fra 1 økologisk lime
2,5 dl kærnemælk eller mandelmælk
1 spsk lakridspulver

Skræl rødbeden og skær den i mindre stykker og kom dem i en blender, riv skrællen af limefrugten og pres saften ud. Kom hindbær, lakridspulver og kærnemælk i blenderen og blend i 2-3 min til konsistensen er pink og cremet.

Hæld smoothien på glas, sæt et farverigt sugerør i og nyd et glas pink lækkerhed!

{ stavblenderen er venligst sponsoreret af Tefal, men holdningen til produktet er min egen }

Etiketter: , , , , , , ,