Vegetariske rødbedebøffer



Kød fri mandag er et fantastisk koncept, som desværre har det med at glide ud af min madplan. Jeg vil nu gøre et ihærdigt forsøg for at den nu er kommet for at blive og starter mit projekt med disse labre rødbedebøffer.

Forrige mandag spurgte jeg nemlig på instagram, hvad I har på menuen når det skal være vegetarisk og der var der flere der nævnte rødbedebøffer. Og sådan nogle skulle da komme an på en prøve og resultatet blev helt igennem fantastisk.

Inspirationen til opskriften har jeg fundet i "Det gode helbred" 

Til 10 små rødbedebøffer:

1 dåse butterbeans
3 økologiske rødbeder*
3 økologiske gulerødder*
1 løg
1 stort økologisk æg
1 håndfuld persille
1 lille bundt ramsløg
1-2 spsk loppefrøskaller
1-2 tsk salt

Tilbehør:

Hvidløgsdressing


Sådan gør du:

Skyld og afdryp butterbeansene. 
Kom løg, persille og ramsløg i en foodprocessor og hak det fint.
Tilsæt butterbeans, æg, rødbeder*, gulerødder* og salt og kør dem til en ensartet fars.
Rør til sidst en spsk lommefrøskaller i ad gangen og lad den trække 10 min inden du former frasen til bøffer.

Du kan vælge at stege bøfferne i smør eller kokosolie på en medium varm pande. I ca. 4-5 min på hver side. Eller bage dem i en 200 grader varm ovn i 15-20 min.

* Rødbeder og gulerødder rives groft og saften presses ud. Eller lav en juice i din juicer og brug pulpen.

Server rødbedebøfferne med Hvidløgsdressing og masser af salat.

Etiketter: , , , , , , , ,