Spinatvafler, rygeost fra Arla unika & et restaurant tip


Jeg har fået mig et foodcrush! 
Et foodcrush på rygeosten fra Arla unika! Jamen jeg siger den er god!
Crushet startede for 2 uger siden hvor Camilla og jeg spiste på Restaurant Kjøbenhavn
En madoplevelse jeg sent vil glemme! Maden, stemningen, vinen, og osten - en oplevelse i særklasse. 

Camilla har sat en masse gode ord på vores fantastiske oplevelse, læs hendes anmeldelse af restauranten lige her:  Restaurant Kjøbenhavn: kroppen til byens sjæl


Rygeosten indgik i min forret, kvabsoen. En lækker anretning af stenbidderrogn, citrongele, kinaradise og rygeost. Det smagte himmelsk og lige siden har jeg haft rygeost på hjernen.
Så ved aller første muliglighed måtte jeg købe en rygeost fra Arla Unika, som ligger inde i Torvehallerne.
Ud af rygeosten lavede jeg en lækker rygeostsalat med agurk, radise og dild, opskriften på den må i desværre lige vente med at få.

Tilgengæld får i opskriften på nogle lækre low carb spinat vafler. Jeg har nemlig endelig fået købt mig et vaffeljern og de er jo bare så fine og dekorative i sig selv. Og rygeostsalaten smagte så godt derpå. Jeg spiste det til morgenmad, men det vil også udgøre en skøn frokost eller en skøn forret til middagsgæster.

Til 4 vafler skal du bruge:

2 store økologiske æg
3 spsk skyr/cremefraiche/hytteost/græsk yoghurt
2 spsk loppefrøskaller
1 spsk sesammel
1 lille håndfuld spinat
1 lille håndfuld persille
Salt og peber

Sådan gør du:

Kom spinat, persille, æg, skyr, salt og peber i en foodprocessor og kør det til en fin grøn masse.
Rør loppefrøskaller og sesammel i og lad det stå og trække i 10 min.

Varm imens vaffeljernet op.

Fordel 2-3 spsk dej på vaffeljernet og steg vaflerne til de er gennemstegte.

Vaflerne kan opbevares på køl hvor de holder sig nogle dage og de kan også sagtens fryses.

Opskriften på rygeostsalaten får I meget snart og så er der kun tilbage at ønske Jer en skøn weekend!






Etiketter: , , , , , , , , , , ,