Sider

fredag den 21. februar 2014

{ BANANIS }




Cremet bananis med lækkert twist af kaffe.
Jeg er ret vild med kaffe/banan kombinationen. Se bare denne lækre kaffe/banan milkshake
Men i denne is er det ikke bare kaffe der er tilsat, næ jeg har været omme bagerst i skabet, har støvet en glemt flaske kaluha af og tilsat nogle lækre dråber af denne kaffelikør.
Har du ikke en flaske kaluha stående bagerst i dit køkkenskab, vil jeg mene at et espressoshot kan bruges istedet, men jeg vil klart anbefale kaluhaen og så har man også en god undskyldning for at lave sig nogle lækre White russians - eller bare meget mere af denne lækre is.

Til 2 portioner:

2 frosne bananer* i skiver
2 spsk kahlua ( kan erstattes af et espressoshot )
1/2 dl mandelmælk el. nougatmælk

Drys:

1-2 kvadrater Mørk kaffechokolade fra Savannah, fint revet
1 lille håndfuld ristede hasselnødder, fint hakket

Sådan gør du:

Kom de frosne bananer, mandelmælk og kahlua i en foodprocessor eller blender og kør til en cremet is, det tager ca. 1-2 min.
Fordel isen i 2 skåle, drys med chokolade og hasselnødder og server med det samme.

* Når dine bananer begynder at blive lidt for modne i frugtskålen, så skær dem i skiver. Kom bananskiverne i en frysepose og frys dem ned.
De frosne bananer kan blendes til denne cremede is, bruges i smoothies. De kan tøes op og bruges i pandekager, kager osv.

12 kommentarer:

  1. jeg elsker også kaffe/banan eller kaffe/chokolade-kombinationen. Uhmnn. Jeg har faktisk utroligt mange skriver frossen banan i min fryser - måske jeg skulle lave sådan en fætter her til fredagshyggen!?

    ha en dejlig weekend, Maria.

    //M

    SvarSlet
    Svar
    1. Kaffe/banan er en skønne kombo (;
      Min du fik lavet sådan en her til fredagshyggen?

      God søndag Marian

      Kh maria

      Slet
  2. Hehe, det er sjovt, jeg går også og pusler med en bananis på nøddemælk :-) Din ser virkelig god ud!

    SvarSlet
  3. Ser godt ud og kahlua og bananer er skønt sammen, så kan godt forestille mig hvor lækkert det smager.
    God weekend.

    Hans
    http://www.mariahoffbeck.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Banan og kaluha er nemlig rigtig skønt sammen (;

      God søndag

      Kh maria

      Slet
  4. Mega go opskrift, virkelig lækker...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak (: - den er nemlig virkelig lækker

      God søndag

      Kh maria

      Slet
  5. Hold op det ser lækkert ud :) Vildt at det kan være SÅ nemt at lave noget så lækkert...
    Hvor får man fat i mandelmælk?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja man bliver tit overrasket over at der ikke skal mere til (;

      Jeg har fundet mandelmælk i Super Brugsen, Irma og Føtex - jeg kan bedst li den fra naturlig, den har den bedste smag af mandler syntes jeg.

      God søndag
      Kh maria

      Slet
  6. Hvorfor mandelmælk frem for alm.?

    SvarSlet
    Svar
    1. Pga smagen - mandelmælk smager skønt!

      Slet