Chiagrød med smagen af efterår


Og smagen af efterår, er for mig kanel og æbler.

Jeg bliver desværre aldrig gode venner med kokos udgaven af chiagrøden. Men jeg vil rigtig gerne have en tyk og cremet grød og den må gerne have masser af smag.
Hvordan gør man så det; man udbløder chiafrøene i afkølet te og kommer tilsidst skyr eller græsk yoghurt i.
Jeg har brugt en helt fantasisk kanel te fra Pukka, og som giver en skøn smag af kanel til chiagrøden. Har du ikke en kanel te, så kan jeg kun forestille mig at en chai te vil være lige så fantastisk.

Du skal bruge:

2 spsk chiafrø
1 brev kanel eller chai te
1 dl vand
2 dl skyr eller græsk yoghurt
Evt. 1/2-1 tsk vaniliepulver
2-3 spsk krydret æblemos
10-15 groft hakkede mandler
Evt. lidt frysetørrede jordbær som drys

Sådan gør du: 

Kog vandet og hæld det på te brevet og lad det trække i 5 min. Lad teen køle ned.
Udblød chiafrøene i teen i 10-15 min eller natten over. Rør skyr eller græsk yoghurt i og evt, vaniliepulver. Top med krydret æblemos, hakkede mandler og frysetørrede jordbær.





Etiketter: , , , , , , ,