Blomkålssalat med tomat, spinat & grov sennep


Fredag er min ultimative yndlings dag på hele ugen, jeg syntes den har sin helt egen særlige stemning, man går og ser frem til weekenden og når man har fri, har man hele weekenden foran sig. Min yndlings dag nr. 2 er torsdag - for der får jeg nye forsyninger fra Aarstiderne. Det er en lille mad fest at tage alle de lækre grøntsager op af kasserne og så er der fri leg til at kokkerere!

Igår lavede jeg 2 af min favorit salater - og så blev det også dagen hvor jeg langt om længe fik lavet Tundellerne igen - uhm de er altså gode!




Blomkålssalat med tomat, spinat & grov sennep:

Du skal bruge:

1 blomkål
2 håndfulde spinat
1 bakke cherry tomater
1 håndfuld mandler
1 håndfuld persille

Grov senneps dressing:

1 spsk grov sennep
2 spsk æblecidereddike
2 spsk olivenolie
evt. 1 tsk honning
Havsalt og frisk kværnet peber

Sådan gør du:

Start med at røre alle ingredienserne til dressingen sammen.

Skyld og slyng spinaten og andret den på et fad eller i en skål.
Del blomkålen i større buketter og skær dem tyndt på et mandolinjern, skær tomaterne i kvarte, hak persillen og vend blomkål, persille og tomater i sennepsdressingen.
Anret blomkål, persille og tomater oven på spinaten og pynt med mandler og lidt persille.

Fin opskriften på bønnesalaten lige her.

God fredag og god weekend!


Etiketter: , , , , , ,