Sommerkål med fennikel, bladselleri, agurk & melon

Ud over friske bær, så syntes jeg også at melon, er noget af det bedste, der hører til sommeren.
Efter jeg lavede Sommersalaten havde jeg en halv melon tilbage, så allerede et par dage efter, fik jeg lyst til at kaste mig ud i endnu en sprød sommersalat med melon.
Det kom der denne salat ud af - sødligheden fra melonen passer rigtig godt til lakridssmagen fra fennikel og den let stærke sennepsvinagrette får det hele til at hænge sammen.


Du skal bruge:

1 lille hvidkål eller spidskål
1 fennikel
1/2 agurk
2 stængler bladselleri
1/2 melon (cantaloup eller galia)

Sennepsvinagrette:

1 stk dijonsennep
1 fed hvidløg, presset
2 spsk hvidvinseddike

2 spsk olivenolie
Salt og peber

Sådan gør du:


Start med at lave vinagretten og det gøres ved at alle ingredienser piskes sammen og smages til med salt og peber.

Skær kål, bladselleri og fennikel i tynde strimler, brug evt. et mandolinjern.
Melon og agurk skæres i tern.
Bland nu det hele sammen og kom vinagretten i og bland det igen.

Og så er salaten klar til servering!







Etiketter: , , , , , , , ,